Emoji-filmanmeldelsen
Emoji-filmanmeldelsen

Emoji-filmen spilder talentene fra sin dygtige stemme på en animeret film, der er lige så kynisk i sit syn, som den var i sin opfattelse.

Gene (TJ Miller) er en Meh Emoji, der bor i Textopolis, en digital by, der findes med smartphonen, der ejes af en almindelig menneskelig teenager ved navn Alex (Jake T. Austin). Mens Gene er begejstret for endelig at arbejde med de andre emojier, der befolker Alexs telefon, har han et stort problem: Af en eller anden grund er Gene i stand til at udtrykke flere følelser end den eneste, som han er beregnet til at udtrykke. På trods af deres bekymringer er Genes forældre Mel (Steven Wright) og Mary Meh (Jennifer Coolidge) enige om at tillade deres søn at deltage i emoji-arbejdsstyrken - kun for en katastrofe at ramme på Genes allerførste dag, når han vælges af Alex og får panik, ødelægge Alexs besked til pigen om, at han er forelsket i og ødelægge tekstcentret, hvor emojierne opererer, i processen.

Overfor truslen om sletning af bots sendt af Smiler (Maya Rudolph), en Smiley Emoji og lederen af ​​tekstcentret, flygter Gene og ender med at krydse stier med Hi-5 (James Corden), en håndemoji, der er faldet ud af popularitet. Hi-5 accepterer til gengæld at tage Gene til at møde Jailbreak (Anna Faris), en "Hacker Emoji", der kan omprogrammere Gene, så han kun udtrykker "Meh" -følelsen. Efter mødet med hende indgår parret en aftale med Jailbreak: hvis Gene og Hi-5 hjælper hende med at nå Dropbox (så hun kan forlade Alexs telefon for evigt), så vil Jailbreak "ordne" Gene for godt. Men kan de gøre det, før alle tre af dem sendes til papirkurven - permanent?

Som udviklet af Sony Pictures Animation (studiet bag Hotel Transylvania og Smurfs filmfranchise) repræsenterer Emoji Movie et forsøg på at tage de mest populære apps og emojier på din smartphone og skabe en "hemmelig verden" i Pixar-stil, befolket af de fleste alle ikke-varemærkebeskyttede IP-emoji, der nogensinde er oprettet. Assisterende Emoji Movie medforfatter og instruktør Tony Leondis (Lilo & Stitch 2: Stitch Has a Glitch, Igor) i hans bestræbelser her er en stemmekastering sammensat af flere bemærkelsesværdige komiske skuespillere og berømtheder med gennemprøvede komedikoteletter; Sir Patrick Stewart selv (udlåner sin stemme til Poop Emoji her) blandt dem. Emoji-filmen spilder talentene fra sin dygtige stemme på en animeret film, der er lige så kynisk i sit syn, som den var i sin opfattelse.

Mens The Emoji Movie hurtigt etablerer sin primære indstilling af Textopolis som en travl digital verden i arkaden fra Disney Animation's Wreck-It Ralph, kan filmen ikke visualisere de verdener, der findes i din telefon med nogen form for ægte fantasi. eller kreativitet. Animationen her har generelt et billigt udseende, der er afhængig af flade farver og uinspireret tegneserie-design for at forestille sig, hvad emojis og de apps, de findes inden i (og / eller rejser igennem), vil se ud som objekter i et tredimensionelt rum. Selv Emoji-filmens versioner af populære apps som Candy Crush og Just Dance, som indeholder enkle, men alligevel lyse og legende billeder i den virkelige verden, giver lidt i vejen for blændende eller mindeværdige billeder. Gem til den sjældne undtagelse (se hvordan filmen portrætterer musik og lydeffekter i Spotify),Emoji-filmen tilbyder lidt i vejen for øjen slik, der er mere interessant at se på end, ja, din faktiske telefon.

På samme måde som The Emoji Movie efterligner Inside Out's tilgang til verdensopbygning (kun på en billigere måde) fletter filmen historietråden om Genes rejse inden for sin telefonverden med en plotlinie om telefonens ejer i virkeligheden. verden, ligesom hvad det hit Pixar-film gjorde. Desværre slår tilgangen tilbage her og resulterer i en underkogt heltes rejse for Gene og hans venner; i processen malede han telefonens unge bruger Alex og hans jævnaldrende i skolen som følelsesmæssigt svækkede og ude af stand til at kommunikere deres følelser på nogen meningsfuld måde uden deres emojis. Der henviser til, at de bedste Disney- og / eller Pixar-animerede film giver menneskelige karakterer lige så stor dybde som de livløse genstande,Emoji-filmen kommer bagud og lavt i sin undersøgelse af, hvordan mennesker (uanset deres alder) omgås hinanden og udtrykker deres individualitet i den digitale tidsalder. For en film, der handler om at udtrykke dig selv (en film, der endda oprindeligt havde titlen Emoji Movie: Express Yourself), kan filmen ikke engang håndtere den enkle, børnevenlige besked.

Emoji-filmen, som Leondis skrev sammen med Eric Siegel (Mænd på arbejdspladsen) og Mike White (School of Rock), udforsker også ideen om ikke at acceptere den rolle, som samfundet har anset for passende for dig, og tænke på LEGO-filmens tage på et lignende koncept. Men fordi de forskellige emoji-tegn i The Emoji Movie faktisk ikke udvikler sig ud over hverken flade arketyper eller glorificerede gå-ordspil over filmens (korte) runtime, er det større tema heller ikke fuldt udviklet. På samme måde, mens LEGO-filmen finder en måde at tilføje kompleksitetslag til sin egen antagonist, der er besat af social orden, og alle er på deres sted, får Emoji-filmens lignende skurk - den ubarmhjertigt "munter" Smiler - ikke nogen reel dybde enten eller endda en underholdende personlighed. På trods af Maya Rudolph 's bedste indsats for at tilføre Smiler noget behageligt manisk energi gennem hendes vokale levering af hendes linjer, er karakteren en envittig skurk, som selv de fleste unge sandsynligvis ikke finder det sjovt.

TJ Miller, Anna Faris og James Corden stemme henholdsvis Emoji-filmens hovedperson Gene, kvindelig hovedrolle Jailbreak og komisk lettelse Hej-5, men de faktiske karakterer er så cookie-cutter i deres design (Gene er outsideren, der bare vil passe i, Jailbreak er den "seje pige", der ikke kan lide at være feminin og så videre) at det at have skuespillere med et bevist talent for stemmeskuespil og bred komedie ikke gør nogen reel forskel, når det kommer til deres kvalitet. Steven Wright og Jennifer Coolidge som Genes forældre Mel og Mary får en egen delplot her, men den løbende vittighed, der involverer tegnene, der kun nogensinde taler på en følelsesløs "meh" måde, som du måske forestiller dig, løber tør for gas ret hurtigt. Det sagt,der er sjovt at have i Patrick Stewart, der leverer (hvad ellers?) pooprelaterede ordspil som Poop Emoji på en kongelig og formel måde, men han er i alt for lidt af filmen til at efterlade et varigt indtryk.

Som det burde være klart nu, er Emoji-filmen stærkt afledt af tidligere animerede film, der antropomorfiserede livløse legetøj, digitale genstande og endda følelser, men mangler hjertet, kløen og håndværksfølelsen, der gjorde disse film vellykkede. Det ankommer måske ikke som chokerende nyheder, men The Emoji Movie kommer i sidste ende på lidt mere end det voldsomme forsøg på at tjene penge på populariteten af ​​smartphone-teknologi, som mange troede, det ville være, da den blev annonceret. Juicebox-publikummet er uden tvivl den demografiske, der sandsynligvis får lidt glæde ud af filmens mange emoji-relaterede ordspil og gags, men The Emoji Movie mangler ellers crossover-appel. Her er at håbe, at den uundgåelige (?) Play-Doh-film viser sig bedre.

Emoji-filmen spiller nu i amerikanske teatre landsdækkende. Den er 78 minutter lang og er klassificeret som PG for uhøflig humor.

1,5 ud af 5 (Dårlig, nogle få gode dele)